פרק מיוחד "אחדות ישראל" – "צוק איתן"

"וְיֵעָשׂוּ כֻלָם אֲגֻודָּה אֶחָת לעשות רצונך בלבב שלם"

רבים ביקשו לשלוח חומרים בנושא אחדות עם ישראל. לפני שאשלח לכם חומרים חדשים אזכיר לכם שבפרשת במדבר דיברנו על אחדות ישראל.

מקורות בנושא אחדות ישראל

אמרו חז"ל (משל):

"לפלטין שהיתה בנויה על גבי ספינות. כל זמן שהספינות מחוברות, פלטין שעל גביהן עומדת. כך כביכול כסאו (של הקב"ה) מבוסס למעלה בזמן שישראל עושין אגודה אחת" (מדרש במדבר רבה, טו).

ועוד אמרו:

"בזמן שישראל עושין חבורה אחת, אפילו עבודה זרה ביניהם, אין מדת הדין נוגעת בהם" (תנחומא, שופטים, יח).

"וכן אתה מוצא שאין ישראל נגאלין עד שיהיו אגודה אחת" (תנחומא, נצבים, א).

וכן אמרו:

"נעשו ישראל אגודה אחת, התקינו עצמכם לגאולה" (ב"ר פרשה צח, ס"ק ב).

מהר"ל מבאר "כי מן דבר שהוא אחד, לא יבא רק אחד" ("נצח ישראל", פרק ג). ולכן ה' שהוא יחיד, ברא את ישראל שהם עם אחד. וזה מפורש בתפילת עמידה של מנחה של שבת: "אתה אחד ושמך אחד ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" (עיין על זה בזוהר ח"ג דף צג ע"ב, שהם גוי אחד אך ורק בזמן שהם בארץ. מעין זה כתב מרן הראי"ה, "אורות הקודש" ח"ב עמ' תכג; וח"ד עמ' תקב, תקיט).

אנו עם אחד, מפני שיש לנו אל אחד. כך כתב הראי"ה: "גוי אחד אנחנו, אחד כיחידו של עולם. זהו עומק טבענו הרוחני שיש בנו בכח" (אורות", ענ' נה).

שוב מדגיש זאת מהר"ל:

"קודש ישראל לה' ראשית תבואתו" (ירמיה ב, ג)כי בשביל ראשית התבואה אדם זורע כל התבואה וכו' כי הש"י שהוא יחיד בעולם, איך לא יהיה לו בעולם אומה השייכת לו, ויש לה התייחסות אליו שהיא ג"כ אומה יחידה בעולם הזה כמו שהוא ית' יחיד, והם ישראל שעליהם נאמר 'ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ' (שמו"ב ז, כג), שיש להם התורה, ובשביל זה הם עם אחד. ולא כמו שאר אוה"ע (ש)אין להם תורה מן השמים שהיא תורה אחת, רק יש להם דת נימוסית, ודת נימוסית אפשר שתהיה (בפנים) (באופנים) הרבה. רק התורה כתיב בה 'תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם' (במדבר טו, טז) ועל ידי התורה גם כן ישראל גוי אחד. אומה כמו זאת היא שייכת אל הש"י שהוא ית' אחד" ("נצח ישראל", פרק י'). (זאת אומרת מפני ששומרים אנו אמונים לתורה שהיא אחת, ונמנעים מחילוקי מנהגים בעניניה, ע"י זה מתפרסם כי עובדים אנו לאל אחד).

ובאמת רעיון זה נמצא בדברי חז"ל. על הפסוק "ויאמר משה זה הדבר אשר צוה ה' תעשו וירא עליכם כבוד ה'" (ויקרא ט, ו) אמרו כי משה הזהיר: "כשם שהוא יחיד בעולם, תהיו כולכם ביראה אחת ובעצה אחת לשרת לפני המקום" עכ"ל. הרי מכאן האיסור של "לא תתגודדו", של מנהגים חלוקים בין קבוצות שונות הנמצאות ביישוב אחד (כמבואר ברמ"א, או"ח סי' תצ"ג) והוא סעיף של ע"ז (כמשמעות הרמב"ם, הל' ע"ז פי"ב). וכבר הזכיר הרב שהפלגנות בעניננו הציבוריים היא סעיף של ע"ז ("אורות" סוף עמ' עג).

וכך כתב מרן הראי"ה: "האחדות שוכנת בנו ואור ה' אחד חי בקרבנו. הדינים, דיני תורת אלוהים חיים מציינים (הערת המעתיק: כלומר מייחדים ומאפיינים) אותנו מכל עם ולשון" ("אורות", עמ' כ-כא).

חומרים שיכולים לעזור לכם:

·         פעולות בנושא אחדות – לחץ כאן

·         http://www.ezra.org.il/page.asp?id=200036&p=1

·          אני בטוח שתרגשו אחרי שתצפו בסרטונים הבאים המתארים את ההווי שיש בקרב חיילנו

חיילי צה"ל ברגע של התפרקות לפני היציאה לפעולה קרקעית

כוחה של אחדות 

כולם בשביל אחד

ביחד ננצח

צוק איתן

מי שברך לחיילי צה"ל לחץ כאן

וקצת הומור

חיילי צה"ל בהמנון חדש

ועוד אחד שאתם חייבים לראות – תראו איזו תשובה לעניין

ולסיום בדיחה

ערבי אחד מתקשר לבית מלון בעזה להזמין חדר

"שלום אפשר להזמין חדר לסוף שבוע?"

מצערים, ענים לו "הכל מפוצץ אצלנו"…

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *