סרטונים לעבודה ניהולית – פרק 2 מנהיגות

הערה:מי שנתקל בקשיים בצפייה, כדאי לנסות לצפות בפרק בגוגל כרום

המנהל המנהיג – על מנהיגותו של אברהם

במה מתבטאת מנהיגותו של אברהם אבינו. קורות חייו היו מרשימים והראו על מרידה בהורים, מרידה במלך נמרוד, גילוי שמו של הקב"ה כבר בגיל 3!!!  ומעל לכל הוא נטע את יסודו של העם היהודי כעם המאמין באלוקים יחיד בעולם. אך האם בגלל סיבות אלו נבחר אברהם כמנהיג האומה. מה היתה עוצמתו שבגללה נבחר?

אם נרחיב מעט נוכל לשאול האם יש קריטריונים ברורים שעל פיהם ניתן לזהות מנהיג, לפחות בפוטנציאל? הרמב"ן מחדד את הנקודה ומראה לנו שאברהם גם אינו נקרא אברהם הצדיק אלא רק אברהם.

הרב חגי גרוס מביא דעה מעניינת שמובאת בספר "צהר לעסקים": אברהם אינו מוכן לקבל את המציאות כפי שהיא. ההסברים שניתנו לו ע"י אבותיו אינם נראים לו. אברהם היה הראשון שקם ושאל "מיהו מנהיג העולם?" משהו לא הסתדר לאברהם בהיגיון האנושי שלו. משהו נראה לו לא סביר בכל זה.אברהם לא היה מוכן להסתפק בהסבר הנפוץ והמקובל. מבחינה זו שבר אברהם את המוסכמות. הוא היה הראשון שהעז "לשים דברים על השולחן" והיה הראשון שדרש תשובות.

אם נחזור לשאלות שבהן פתחנו בנוגע לתכונות הנדרשות ממנהיג, אין ספק כי לפחות אחד מהתכונות הללו היא היכולת לשאול שאלות – ולא לקבל את המציאות כמובנת מאליה. האם זו התכונה היחידה או התכונות הנדרשות ממנהיג? מובן שלא. דרושים גם אמון, נסיון, התמדה, נחישות ותכונות רבות נוספות. אולם בגרעין ניצבת התכונה לחתור לאמת ולדבוק בה בכל מחיר. תכונה זו הפכה את אברהם למנהיג העולם היהודי בפרט.

גם בעבודה הניהולית אנחנו נתקלים בשאלות של הצוות, של התלמידים, שלפעמים גורמות לנו לקושי עם הדרך והכיוון שאנו מנסים להתוות. אחת הדרכים שאנו בדרך כלל בוחרים היא לכעוס על עצם השאלה, כאילו היא מעידה שאני טועה בדרך שבחרתי. אבל לעיתים כדאי להקשיב לראיה אחרת של המציאות ולבחון גם אותה.

והנה לפניכם כמה רעיונות להפעלות בבית ספרכם וכמובן סרטונים להעשרה בנושא מנהיגות

הפעלה – תרגיל בנושא מנהיגות למנהלים ולצוות

הפעלה – תרגיל בנושא מנהיגות לתלמידים ולצוות

מלך האריות

מודל הסמכות השלמה

מנהיגותו של הרב קרליבך

וכמובן שזה רק מדגם מייצג של הסרטונים. במארז של חמשה חומשי תורה על פרשת וישב וכן בפרק על הרב מרדכי אליהו תמצאו עוד חומרים שיכולים לשמש אתכם בתחום המנהיגות

ונסיים במה ציטוטים נחמדים שתחום הניהול והמנהיגות

ציטוטים בנושא –  ניהול

  • תן בונוס שמן לכל מי שאומר לך בעסק שלך משהו שבאמת אינך רוצה לשמוע"
  • ככל שמנהל נמצא גבוה יותר במדרג הארגון, יש לו פחות חמצן כדי להבחין ברעיונות חדשים
  • לא תמיד כדאי להיות ראשון לדעת… אבל תמיד כדאי לדעת לפני עובדיך" 
  • לא רק זה שאינו עובד כלל הוא בגדר הולך בטל, אלא אף זה שאינו מועסק בהתאם לכשרונותיו" (סוקרטס).
  • מנהלים מניעים עובדים במקל וגזר, מנהיגים עושים זאת בעזרת חזון והשראה" 
  • שחקנים עצמאים זוכים בנקודות. הקבוצה כולה זוכה במשחק"
  • כשאני בונה צוות, אני קודם כל מחפש אנשים שאוהבים לנצח. אם אין כאלה, אני מחפש אנשים ששונאים להפסיד" (רוס פרו). כלל ה – WIN/WIN אומר: בואו לא נפעל בדרך שלי או בדרך שלך, אלא בדרך הטובה ביותר" (גרג אנדרסון).
  • תגמל כישלונות מצוינים, הענש הצלחות בינוניות" (פיל דניאלס

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *